fredag den 8. april 2011

Essay fra min everyday ... Fredag byder på sitrende krystaler!

Her sidder jeg, fredag aften. Solen er endnu ikk' gået ned, men ligger lurende i horisonten og truer med at forlade os. Kun indtil i morgen. Men selvom vi ved, at den altid kommer tilbage, tænker vi stadig om det begynder at regne i morgen. Måske? Måske gemmer solen sig lige lidt længere tid end vi havde regnet med, men vi ved, at den altid kommer tilbage! Sådan har jeg det nu. Oven på en melodisk uge, en almindelig onsdag der blev lavet om til drømmeland, Craizy Daisy torsdag i selskab med min 'Lover'. Hvornår kommer alt det her tilbage?
Skolen siger mig ikk' en skid, vennerne siger mig så meget! Jeg mener, bogstaveligt, siger de mig meget. Nogle gange skulle man tro dem der stod mig nærmest, var nærmere og tættere end mine "elskede" forældre. Tror vel bare de prøver at passe på mig. Zig-Zag, og endnu en "pjække-dag" er planlagt. Dårlig samvittighed? ...  Nej! På ingen måde. Hvorfor? Fordi, hvis lortet ikk' siger mig en skid, bruger jeg ikk' et sekund på det. Ærligt, ærlighed! Timerne er blevet til mine egne studie sessions, i selskab med mine egne tanker, hjertebanken og min Mac. Melodier og tekster bliver til her. Måske er det et meget godt sted at være ... Der sker i hvert fald meget i hoved på mig!?
Men nu ligger jeg bare her i provinsen, i bar røv og ingen ting og lumre. Ha! Jeg lytter til hovedvejen, ser på den blå himmel, savner sommeren, savner min "Baby", savner min bedre halvdel, lytter til min lillebror og en random pige på det andet værelse, lytter til min mor der ligger tøj sammen på voksenværelset, dufter maden, burger? Alt er vel ligesom det skal være, ikk'?
NEJ!!!
Der mangler noget! Nogle mennesker, min egen stemme, Marcels falsætter og crazy 'ad-lebs' ... Musikken mangler! Min musik! Papirerne er ikk' underskrevet endnu, men dagen ligger lige rundt om hjørnet! Dog, spørger jeg stadig mig selv om det kommer tilbage? Følelsen af hjem, følelsen af kærlighed alt det der virkelig betyder noget for mig?

Ja! Bare vent ...

T

Ingen kommentarer:

Send en kommentar