torsdag den 10. februar 2011

Dagdrømmeri på 1. klasse

Det er stadig mørkt udenfor, man kan lige skimte solen i horisonten
Fuglene synger natten ud og dagen ind - sand duft af forår om morgenen
En sand duft af de sidste gæster der finder vejen hjem
Og en ulidelig følelse af en grå hverdag der så småt begynder igen
Den drømmende bustur - Der altid går fra A til B
Jeg foretager den helst med lukkede øjne, for jeg har set hvad der er at se
Jeg venter bare på at det umulige skal ske, venter på at jeg bryder fri
For hvad end det er jeg har, så det tydeligt, at jeg har hvad der skal til
For det er de færreste på min alder der har en minut-løn på 4 kilo
Damn - Du giver udtryk for du vil stå i mit sted, men hvad skete der med den chance du ikk' tog
Yeah! I går var en velsignelse
Hvor fælles mål og fælles drømme, der så ud til, så let at gå i opfyldelse
Men tilbage til virkeligheden, hvor jeg bare er som et spøgelse
Forstår du? Selvom jeg ikke er fuld, så flakker jeg rundt i vildelse
Jeg kender min vej, prøver at finde den, prøver at blive en voksen mand
Men det er bare typisk, for det 7.30, mandag morgen på sjælland

Fra barndommens gader, til storbyen
Se sig omkring og tænke sikke et syn

Elsker lyden og synet af smukke madonna piger
Der sipper på din champagne og tænder på hvad rige mænd siger
Specielt når de konstant prøver at få deres nummer ind i din telefon
Der er så mange i selskabet og du falder i snak med alle, selvom du ikk' kender nogen
Så selvom dit glas er tomt, skåler du ikke kun med dig selv
Men smiler sødt til hende der skænker op og nyder at tid og sted bliver slået ihjel
Ja, den grå hverdag, må gud og hver mand stille, holde for sig selv
Og bare give mig ret, når jeg spørger om jeg ikk' bare skal lade musikken spil'
Yeah! Jeg ville ønske det var mit valg
Spiller så usikkert selvom jeg hele tiden har været sikker på det er mit kald
Lytter til mine forældre og fornuftige mennesker, men forelsker mig alligevel
Og hvis jeg troede på reinkarnation, så ville jeg gøre det hele en gang til
Får den følelse af hold ånd og jeg siger jer at den følelse er "the shit"
Og jeg tænker bare at det er at nyde det så længe det vare, et øjeblik
Synes virkelig jeg skulle komme op, i stedet for at tænke på hvor mine drømme føre mig hen
For klokken er næsten 8.00 og jeg når vist ikke bussen igen

Madonna piger og paparazzi
L.A. på 1. klasse, hvad skal jeg sige

Licious!

Tobias

Ingen kommentarer:

Send en kommentar